Kontaktdagarna

Tack vare smarta funktioner i ett webbaserad system är arbetet med administrering kring mässan Kontaktdagarna nu effektivare och mycket enklare. För de som jobbar med mässan, för utställarna och för besökarna.

Föreningen Uppsalaekonomerna kontaktade oss då de behövde ett administrationsverktyg för sin arbetsmarknadsmässa Kontaktdagarna. Vi utvecklade då systemet som kallas KD Admin och som minskar projektgruppens administrativa arbete så att de kan fokusera på det som är viktigt – att anordna en bättre mässa.

I KD Admin hanteras alla anmälningar och information som behövs för mässan. Företagen och studenterna har egna inloggningar för att redigera sin egen information. För projektgruppen finns smarta funktioner för hantering av bland annat mässmedarbetare, kontaktsamtal, kataloginformation och eventanmälningar.

KD Admin utvecklades under 2011 och har underlättat arbetet med de årliga mässorna ända sedan dess. Systemet har kunnat vidareutvecklas och förbättras allt efter åren har gått tack vare den stabila och flexibela grunden som det byggdes på.

Sedan 2015 har Kontaktdagarna även en mobilapp som ersätter den fysiska mässkatalogen. All information till appen hämtas automatiskt direkt från administrationssystemet. Ett perfekt verktyg för den moderna och miljömedvetna studentmässan.

Behöver du också mer tid till det som är viktigt för ditt företag?

Kontakta oss

eller läs om hur det är att jobba med oss först