BMW

I samarbete med fullservicebyrån Whydentify tog vi fram karriärsajter för BMW och Mini enligt deras grafiska profiler. Syftet var att centralisera rekryteringen för samtliga återförsäljare, först i Sverige och sedan i Norge.

I början av 2015 blev vi kontaktade av Whydentify; en fullservicebyrå som specialiserar sig på Employer Branding, HR-kommunikation och rekryteringsannonsering. De jobbade med BMW som ville hjälpa sina återförsäljare genom att centralisera rekryteringen för samtliga återförsäljare av BMW, och Mini som också ägs av BMW Group. Först i Sverige, men senare även i andra länder.

Vi gjorde först de responsiva hemsidorna för BMW Sverige och MINI, de första sajterna som följde den nya grafiska profilen. Sedan dess har vi fortsatt att vidareutveckla dem, och vi har även implementerat dem i Norge.

Återförsäljarna skulle inte längre själva behöva rekrytera utan BMW skulle centralt lyfta fram hur det är att jobba för dem och exponera jobbannonserna som sedan skulle hanteras av ett externt rekryterings- och bemanningsföretag. De behövde därför en stabil responsiv karriärsajt som kunde importera jobbannonserna från externa rekryteringssystem.

Vi har även byggt importfunktioner för andra företag, som exempelvis Plantagen, och har integrerat rekryteringslösningar som exempelvis ZeroLime och Webcruiter.

Karriärsajterna för BMW och MINI är exempel på hemsidor med fokus på användarvänlighet – för så väl användare som besökare. Läs mer om hemsidor.

Vill du också ha en hemsida som kan importera jobbannonser eller annat externt innehåll?

Kontakta oss